VLCD

2013-10-11 | 11:21:25 | Direktlänk | Random inlägg | 0 Kommentarer
Eller är det vad jag gör? VLCD? Jag vet ärligt talat inte. Jag har en egen diet. En kickstart helt enkelt. Onsdagen 9/10-13 började jag detta, och det var inte förns på kvällen samma dag som jag insåg att det var exakt 8 veckor kvar till min födelsedag. Mitt andra delmål i detta. 

Delmål 1;
-4kg första veckan. Invägning 16/10-13, så vi får se då!

Delmål 2;
-12 kg totalt 4/12-13. Då fyller jag 22 år och har en viss vikt som jag skulle känna mig bekväm i.

Mål;
-17kg totalt. Efter det vill jag träna stenhårt och bli fit. Inte värsta muskelkvinnan, men jag vill vara stark, snygg och vacker. Jag vill känna mig vacker!

Diet;
2 veckor min egna diet. Detta innebär alltså att jag går på ett extremt kcal underskott dessa veckor. Än så länge har jag lagt träning på hyllan, men tanken är att gå på promenader så mycket som möjligt! Just nu känner jag mig lite svag och trött och vet inte om jag skulle palla promenera. men så fort min styrka kommer tillbaka ska jag ta tag i det där. 

Inköpslista;
Viktväktar soppor - såå goda soppor, men såå lite kcal i! ca. 17 kr/st
Pulversoppor - Min favorit är blå bands soltorkade tomater och basilika soppa. 3 portioner ca 14kr
Naturdietshakes - Mina favoriter är banan/choklad och dom som är med blandade frukter och bär i. ca 20kr/st
Gurka
Morot
Svenska äpplen
Kaffe med 1,5dl mandelmjölk i
Te
Coca Cola Light
Fun light
VATTEN!!
 
Jag ligger på ca 600kcal om dagen. Det känns lite lite just nu faktiskt. Igår somnade jag extremt hungrig vilket är jobbigt.. Jag halsade vatten precis innan vi släckte lampan för att ens kunna somna.. fy. Så jag ska nog inkludera något mer under dagen för att överleva.
 
Men såhär äter jag ungefär på en dag;

Frukost - Ett stort glas c-vitamin brus, Ett stort glas fun light, Ett litet glas kaffe + mandelmjölk
Ca. 2h senare surplar jag i mig en naturdiet shake. Jag räknar även denna som frukost trots att den är så långt efter det andra.

Lunch - En soppa. Igår blev det en halv burk VV grönsakssoppa ( 56kcal för en halv burk ). Egentligen är en hel burk en portion, men jag var inte så hungrig, så det fick bli en halv. Till detta åt jag morot och gurka.

Mellanmål - Blir jag hungrig eller sugen mellan måltiderna så äter jag morot eller gurka och dricker massa vätska såklart. Cola light har blivit en hjälp mot sötsuget. Fun light dricker jag för att jag tycker att vanligt vatten är såååå tråkigt!

Middag - Den andra halvan VV soppa + morot och gurka.

Kvällssnacks - Vi kikade på en film igår kväll och eftersom jag ätit så få kcal till både lunch och middag så var ag hungrig på kvällen. Jag skar då upp ett äpple i båtar och drack en stor kopp te till. Även Cola light räddade min kväll där. 
 
 
 
 
 
PS från min shape up club app där jag dokumenterar alla jag får i mig. Jag väger också all fast föda jag äter.

Jag kommer unna mig en låg kcal bar i morgon kväll då jag ska gå på bio på kvällen. Jag har väldigt svårt att inte äta under bio.. Så då ska jag unna mig en sån. 200kcal tror jag den innehåller. och SÅÅÅ god är den!

Frågor? - tveka inte att kommentera så svarar jag så gott jag kan!

Pusski <3
 
 
 
 





Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback